(NEJEN) „PROTIKVASINKOVÁ DIETA“ ANEB JÍDLO NA PRVNÍM MÍSTĚ

Není to procházka růžovým sadem, a je to běh na dlouhou trať. V dnešní době je pro nás těžké opustit komfort v životě natož v jídle.

Záleží na naši vůli a na tom, jak nám na nás samotných záleží.

Někomu jde změna hned a někomu to trvá pár let – jako mě. Pokud člověk změní stravovací návyky, vydrží a přijme za své i do budoucna (nejen při nemilosrdném zabíjení Candidy) bude mu parádně :).


Hned na začátek je důležité podotknout, že se nejedná o tříměsíční striktní „dietu“ na vyhubení kvasinky, kde se klade důraz nejen na příjem sacharidů, ale také tuků, aby se tělo čistilo, jelo na plné obrátky a neztrácelo zbytečně na váze.

Jedná se spíš o takový start, malou změnu ve stravování, která Vám pomůže nejen při zmírnění projevů kvasinky, ale třeba si uvědomit, kolik denně sníte jednoduchých cukrů, umělých složek…atd.

Kamarád sepisuje podrobný článek k vyhubení Candidy stravou. Jak se jí opravdu zbavit jídlem a co jíst/nejíst. Sám ji tři měsíce poctivě dodržoval a upgradoval 🙂 Pokud máte zájem, článek dodám.


Snažím se vzpomenout si, co jsem před těmi …deseti….(ty vole, deseti???!!!!! Mno..)…lety jedla, abych se té potvory Candidy zbavila.

Na snídani jsem si připravovala např. tvaroh se stévií a kakaem, na oběd převážně zeleninové směsi (květák, zelí, pórek…atd) s kuřecím masem a celozrnou rýží, na svačinu rajčata s Eidamem…atd….atd.

Nejedla jsem zrovna nejlépe, co se týče výživové stránky, ale co se týče potravin vhodných při pritikvasinkové „dietě“, tak to jsem dodržovala přesně.

Jen vše bylo na jedno brdo, jednotvárné bez špetky pestrosti a dostatečné výživové hodnoty.

Teď už to mám jinak. Chtě-nechtě vedlejší efekt tohohle mého předešlého striktního dodržování protikvasinkové „diety“ byl velký úbytek na váze, což já si nyní při svých 46 kg a plném kojení nemůžu dovolit. Takže „dietu“ mám sobě na míru 😀 Abych neztrácela dále na váze, jedla plnohodnotně a tak, abych to krapátko zavařila Candidě.

Díky tomu, že se už nějaký ten pátek s manželem stravujeme zdravě, vše je pro mě nyní jednodušší ( když teda pominu to moje cca měsíční denní ládování kvantem kokin a všelijakých sraček).

V konečném důsledku přitvrdit „musím“, protože se chci zbavit bolesti břicha a toho divného pocitu, že se mi zase v plné polní vrací to, čeho jsem se špatně a zdlouhavě zbavovala před deseti lety…..a samozřejmě také chci, aby to nemělo špatný vliv na malého skrz kojení.

V mém případě je potřeba vyřadit tu denní přemíru sladkého a bílého pečiva, které jsme sice jedli opravdu vyjímečně, ale poslední měsíc to bylo víc než jsme zvyklí, tj.: pečivo k běžné denní konzumaci jsme nekupovali cca dva roky, vše si děláme své a to z rýžové či pohankové mouky, takže kupované tři bagetky za týden byly už přes čáru.

Kde tedy začít?

CO JE POTŘEBA NA ZAČÁTKU:

– být si jistý, být plně přesvědčený, že chci novým stravováním zlepšit svůj zdravotní stav. A jaké jsou příznaky přemnožení kvasinky a jak si udělat test doma? Článek ZDE).


JAK ZAČÍNÁM SE ZMĚNOU?

Zde vypíšu pár tipů, které se mi osvědčily, kdy se stav nezhoršuje a malinko lepší. Rozhodně Vás toto stravování nezbaví zcela Candidy (popis hned v úvodu), ale pomůže zmírnit prvotní příznaky, postupně zastavit novému velkému množení, pokud vše podchytíte včas.

Samozřejmě po zastavení množení, když už jste si osvojili nějaké ty nové stravovací návyky, bude potřeba vyzabíjet všechnu Candidu, co máte v těle…a to je teprve běh na dlouhou trať. Ale k tomuto tématu sepisuje článek kamarád, jsk už jsem zmínila.


Zlikvidovat darem všechny:

•SLADKOSTI

•BÍLÉ PEČIVO

•DOCHUCOVADLA (tatrku, kečup, sojovku)

Nově přidat:

• OVOCE – POUZE KYSELÉ (hrušky, jablka, grepy, kiwi…)

• POHANKOVOU MOUKU – dělat si vlastní „pečivo“ a to třeba pohankové placky (vejce/poh.mouka/olej/sůl/voda)

•PLNOTUČNOU HOŘČICI

•NÍZKOTUČNÝ TVAROH, ŘECKÝ JOGURT, KEFÍR (výborný je domácí kefír z Tibetské houby)

•STÉVIE ( dlouhodobě a ve velké míře má svá negativa)


Tímto, když první týden začnete, je to skvělý start…a vlastně i cíl 😀 Jak budete regulovat stravování je jen na Vás. Tohle je pouze můj tip co vyřadit/přidat, který mi pomáhá a mám ho osvědčený. A samozřejmě i v tomto případě může nastat, že zhřešíte…i mě se to stává.

ALE…..Aspoň těch 21 dní zkuste opravdu nehřešit 🙂

Je možné, že už první dny Vás bude bolet hlava. Je taky dost možné, že budete mít příznaky „nachlazení“…atd. Kvasinka umírá a tělo se čistí, je to v pořádku.

Ale také pocítíte cca po 14 dnech lehčí stav bytí 😀 Budete mít příjemně v puse, méně povlaku na zubech, vymizí nadýmání, postupně se bude mírnit svědění, budete vstávat víc fresh………….no prostě samá pozitiva 😉

Nezapomeňte dostatečně pít vodu nejlépe s citrónem. Je dobré zařadit ráno pití kyselé vody ze zelí nebo užívání a pití čaje Lapacho. Plus kvalitní Laktobacily- nejkvalitnější jsou ty přímo z přírody, čili pokud máte doma Tibetskou houbu spolu s kozím mlékem, máte vyhráno. Ruku v ruce spolu vytváři kefír nadupaný jen těma nejlepšíma breberkama pro naše střeva.


1) Hned jak vstanu, nachystám si vodu s citrónem, kterou popíjím v průběhu celého dne:

2) Snídaně: tvaroh+kakao+stévie, jabko

3) Oběd: zelí+řepa+jasmínová rýže (+krůtí maso nebo vejce), pak na doplácnutí kiwi nebo hruška…

4) Bulgurový salát+ vejce

 

….krásný den 🙂 ByClaire <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Comments

  1. Ach jaj, ani mi nehovor. Pred pár mesiacmi som sa poriadala s rovnakým problémom. A keďže tiež kojím, tak viem o čom hovoríš. No priznám sa, natrápila som sa teda riadne. Vzala som to zhurta, vypustila mlieko aj všetky mliečne výrobky, ovocie, soľ, cukor, bielu múku… po pár dňoch som bola zrelá na umretie. No časom sa to začalo zlepšovať. A keď ešte opomeniem, že som sa akurát chystala na Minimaratón s nosením svojho 15 kg dieťatka, no čo ti poviem.
    Tiež to bolo všetko o citróne, grepe, kurkume, chilli, škorici, chlorelle, spiruline, oregánovom oleji, kokosovom oleji, olivovom oleji…
    Ja som ale mala šťastie, že bola sezóna tekvíc a cukín. Tak som mala krásnu zásobu a bohatú možnosť receptov. Keďže som vegetariánka, žiaden problém. Po dvoch mesiacoch a opätovnom výtere mi bolo oznámené, že kvasinka je preč.
    Huraaaa. No doteraz pijem ráno nalačno kurkumový nápoj s citrónom, škoricový, pchám do seba oregánový olej, a bylinkové čaje.
    Držím palce, nech je to stále len a len lepšie. Určite raz a poriadne než stále stále dokola.

    Môj boj s kvasinkou

  2. Souhlasím, většinou 2 měsíce jsou velmi krátká doba, určitě vymizí některé příznaky, ale většinou kvasinka pouze čeká až se zase bude moci „nažrat“ 🙂 Vím o čem mluvím, roky pozorování u sebe.. 🙂 Bodne mi nůž do zad, vždycky když už si myslím, že ta potvora chcípla. 😀 Jinak super, že tam vidím tu tibetskou houbu, před týdnem jsem si ji přinesla domů a ve vesnici máme domácí zdroj kozího mléka.. 🙂

  3. Dobrý den,

    bylo by možné vás nějak emailem kontaktovat a poprosit o radu. Ma tříměsíční dcerka je plně kojena. Téměř od narození bojujeme se zelenou stolicí a hleny. Teď se přidal i atopický ekzém. Máme podezření na ABKM. Četla jsem i teď hodně o kandidě a splňuji většinu příznaků. Dnes jsem byla na odběrech. Bylo mi doporučeno ukončit kojení (dva dny jsme zkusily být na nutrilonu allergy care a okamžité zlepšení). Na alergologii jdeme až za měsíc. Asi tyden jím pouze vařenou zeleninu a rýži nebo brambor, ale žádné zlepšení. Jsem zoufalá. Mám strach cokoliv sníst, a váha jde stále dolů (momentálně 49 kg). Budu vděčná za jakoukoliv pomoc,hlavně s jídelníčkem. Děkuji, Andrea Zelová

    • Dobry den. To me mrzi, ze se Vam takseslo, ale vse jde resit 🙂 Urcite napiste, nejlepsi budou konkretni otazky z Vasi strany a ja se pokusim co nejpresneji reagovat. Nejsem ale lekarka, tak Vam poradim pouze, co se tyce „babskych rad“. K.enjoy@seznam.cz. Krasny den

    • Dobrý den, mám asi úplně stejný problém. Malá, nyní 3 měsíce a týden, začala mít zhruba kolem 8. týdne žlutozelenožlutou kašovitou stolici kyselého zápachu a s hlenem. Napřed to dr. neřešila, vzala stěry, ty vyšly OK, tak nasadila jen lactobacily, ale ty nezabraly. Malá je veselá, prospívá, takže dr. prostě s variantou ABKM nepočítala. Takhle jsme přišly o asi tři týdny, pak teda dr. uznala, že to asi nějaká alergie bude a zkusila jseme eliminační dietu. Vyřadila jsem mléčnou bílkovinu, kuřecí, hovězí maso, sóju a vejce, 14 dní na dietě, žádné zlepšení. Tak jsem týden jedla jen rýži, brokolici a králika, taky žádné zlepšení. Někdo mi poradil, že ten kyselý zápach stolice může signalizovat kvasinku, tak teď bych se chtěla pustit do protikvasinkové diety. Jenže jak to zkombinovat s dietou nutnou při ABKM (zatím nemám absolutně vysledováno, které potraviny jí vadí, protože stolice je pořád stejná). Claire, nemáte nějaký nápad, co jíst, když nemůžu kyselé, mléčné a spoustu dalšího?

      • Dobrý den, Andreo. Upřímně, nejsem lékařka a co pomohlo mě/nám bylo pouze hokus pokus. A mala ma „jen“ kyselou stolici? Nema kozni vyrazku? Nafoukle brisko? Neni neklidna? Pribira?
        • pokud by mela „jen“ zelnou stolici a ani po 14dnech striktni eliminacni diety by neprislo vizualni zlepseni stolice, neresila bych to.
        • doporucuju nasadit laktobacily a prebiotika pro malou ( clanek detska lekarnicka)
        • pokud vy mate premnozenou kvasinku, ale kojite, vysadila bych: cukr, syry, bile pecivo. Koupila bych si hylak forte, a laktobacily BioKult.
        • hlavne budte v klidu 🙂 delate vse nejlepe, jak muzete a to je super 🙂 pokud mala prospiva, nema kozni reakci ci jinou…neresila bych stravu a jedla vse vyvazene ( jen bez cukrovinek).

Submit a comment