1. A 2. TRIMESTR: VÁHA, ZAVODŇOVÁNÍ A PÁLENÍ ŽÁHY

„Ty kráso, mě nějak porostly kozy.“…tak tohle byl můj asi úplně první nevědomý těhotenský test. Zvětšení prsou jsem přisuzovala blížící se menstruaci. Ta se ale nedostavila, takže následoval proces čůrání na papírek a….více ZDE. Tohle byla tedy má první viditelná a hmatatelná fyzická změna. A jak u mě probíhaly zlomové týdny?

  • 1. trimestr: bolest hlavy, větší únava a 3kg přírůstek váhy

1 – 13 týden – první trimestr na mě nebylo viditelně poznat ( pouze pár mých přátel s penisem mě informovalo, že mám větší prsa), že jsem těhotná. Mé břicho vypadalo, jako když sníte tříchodové menu a ještě jeden dezert navíc. Každodenní nevolnosti mě netrápily, pouze pětkrát mě navštívila ´´ranní´´ nevolnost, ovšem, když už, tak to stálo za to! Zlaté objímání mísy během opice! Lituju a obdivuju ženy, které mají nevolnosti každý den x měsíců. Takže jediná nepříjemnost, která mě provázela byla bolest hlavy a častější únava. Na konci prvního trimestru jsem vážila cca o 3kg více.

  • 2. trimestr: pálení žáhy, zavodňování, vypadávání řas, občasné otékání nohou a obličeje, pnutí břicha, točení  a bolest hlavy a cca 5kg přírůstek váhy od původní váhy

14 – 26 týden – v tomto trimestru jsem se začala kolem 20tt více obalovat a kulatit. První jasné pohyby miminka jsem ucítila 4.6. v sobotu večer. Nádherný a nezapomenutelný okamžik :). Nyní jsem ve 23tt a váha ukazuje +4kg, druhý den + 7kg, další den + 5kg…atd. od původní váhy. Bohužel se zadržováním vody mám problém odjakživa při výkyvech hormonů ( štítná žláza), takže teď se mi to rozhodně nevyhnulo. Ale i tato nepříjemnost k těhotenství patří a dá se ´´překousnout´´. Aby nebylo zavodňování málo, jako bonus zde máme otékání. Některá rána vypadá můj obličej jako meloun a moje nohy by mohly posloužit jako exemplář na odlitky noh od Yettiho. No jo no, když už, tak už. Co je pro mě opravdu nepříjemné je každodenní pálení žáhy. A to je opravdu masakr. Ráno, odpoledne, večer…pořád. V lékárně jsem si s velkým sebezapřením pořídila tabletky na pálení žáhy, ale naštěstí zabírají. Další nepříjemnost je točení hlavy a pocit na omdlení. Pokud se Vám to také stává, doporučuju si ihned sednou na zem, nejlépe si lehnout a dát nohy nahoru. Než spadnout z výšky a udělat nechtěné selfíčko do betonu, raději si udělejte ´´trapas´´ rozcvičkou :D. Třeba se někdo přidá a časem se to chytne :P.

Mě se točila hlava zrovna nedávno na dovolené u moře v Chratsku. Zrovna když jsem čekala na náměstí na M., který šel na parkoviště pro auto, začala jsem cítit, že to na mě jde, udělalo se mi černo před očima, takže jsem si hned sedo-lehla. Měla jsem na sobě krátké volnější šaty, samozřejmě bez kalhotek (přece si neodvařím pipinu v x stupních), takže moje vagína poutala víc pozornosti než to, že se tam válím 😀 :/. Jedna paní mi nabídla vodu, přišel manžel a za dvě minuty bylo vše v pořádku.

Další nepříjemnost během těhotenství je pnutí břicha, které mě začalo trápit také až kolem 20tt. Je způsobeno zvětšující se dělohou, námahou a plno dalšími faktory. Někdy i nedostatkem magnésia ( bližší info ZDE) Musím zaťukat, že žádné doplňkové léky brát nemusím, stačí mi pár dní po sobě pít magnesku. Samozřejmě, tohle jsou jen mé rady, vždy se na vše ptejte svého gynekologa !!! Jako poslední, né moc pozitivní a velmi častý ´´vedlejší účinek´´ těhotenství je vypadávání řas. Asi před týdnem jsem si toho všimla, takže hned zítra fičím do lékárny.

Pár mých tipů, jak zmírnit těhotenské neduhy:

  1. zadržování vody: čím méně budete pít, tím více se Vám bude zadržovat voda v těle. U mě to platí na 100%. Já piju v rozmezí 1,5l ( což je pro mě málo) až 3l denně (to je optimální).
  2. pálení žáhy– lékaři těhotným doporučují Rennie a Gaviskon. Prý nevadí ani klasická soda rozpuštěná ve vodě. Určitě je nejlepší zeptat se Vašeho gynekologa a nechat si poradit přímo od něj. Zkusila jsem babskou radu před spaním: sníst jablko a vypít sklenici mléka. Někde jsem se dočetla, že mléko pomahá neutralizovat kyselost v žaludku plus pomáhá usnout. Jenže. Já mléko bohužel nevypiju, takže jsem si to ošefovala uvařeným pudingem. Musím potvrdit, že tahle kombinace měla velmi dobrý výsledek. Jablko si teď dávám před každým spaním. Další tip, který se mi osvědčil je přidat pár kapek citrónu do každé sklenice vody, kterou vypiju.
  3. otékání noh a obličeje– teď v tom vedru mi pomáhá celá se schladit ve sprše a pak se natáhnout na gauč s nohama nahoru. Nesplasknete úplně, ale trošku ten sexy melounový vzhled zmírníte.
  4. vyrážka po celém obličeji: i tohle mě potkalo. Zakoupila jsem si krém na který jsem zvyklá, aplikovala ho několikrát na pleť a i přesto se mi pleť osypala. Malými vystouplými pupínky, takže jsem vypadala jako struhadlo. I když se jedná o krém, který je ´´čistě´´ přírodní, ze směsí olejů a pro citlivou pleť, bohužel pusa zareágovala po svém.
  5. přibírání na váze: tomu se asi nevyhnete. Plodová voda, miminko, zvětšený objem krve, placenta, zadržená voda a taky nějaký ten tučík z dobrůtek…vše váží x kg, takže pokud víte, že jíte akorát pro dva a né za dva s kily si nelámejte hlavu a užívejte si  to 🙂
  6. vypadávání řas: osobně se nechci ládovat potravinovými doplňky. Nedělám to a ani v tom nehodlám začínat, takže zkusím výživu dohnat stravou. Na vnější posílení řas je výborný ricinový olej, který zakoupíte v lékárně.
    12Foto je porovnání 4tt/20tt
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Comments

  1. Krásné vyprávění toho co všechno může ženu v těhotenství potkat. Já ještě těhotná nebyla ani nejsem, ale jsem zvědavá co čeká mě v prvních měsících tohoto požehnaného vztahu 🙂

    • Je to náročná nádhera 🙂 věřím, že si to užiješ…děkuju za komentář.

  2. Můžu se zeptat na ten ricinový olej? Potírala jsi s tím řasy jen na noc třeba? Nebo jak ho používat? Moc díky 🙂

    • Ahoj. Ano, stačí jen na noc 🙂 A je také výborný – díky své hustoté konzistenci – na vrásky kolem očí 🙂

Submit a comment