BEZLEPKOVÉ TĚSTOVINY SE ŠPENÁTEM

Dnešní oběd jsem pojala tak nějak zeleně :). Vařím každý den, takže se snažím vařit tak, že jeden den je jídlo s masem a druhý den je jídlo bezmasé. Aby v pokrmu nechyběly bílkoviny, přidávám k jídlu domácí vejce. Díky mamčo, teda hlavně díky Vám, Boženky. Mléko a smetanu jsem z domácí přípravy jídel vyřadila. Pokud jsem v restauraci nemám problém sem-tam zhřešit a dát si na co mám chuť, ať je tam smetana či mouka, i když další dva dny trpím jako pes. Taaaakže, vrhneme se na přípravu.

Dobra přípravy: 10 min. Doba vaření: 20min.

Suroviny/ 4 porce:
> špenát (mražený nebo čerstvý) min. 800 g
> rýžové těstoviny 300 g
> vejce 2 ks
> cibule, česnek, pórek
> pepř, sůl, olivový olej 15 ml

Nutriční hodnoty:
> 100g špenát/ 135 kJ
> 100g rýžové těstoviny/ 1490 kJ
> 100 ml/ 3349 kJ / 15 ml/ 517 kJ
> 100 g vejce/ 638 kJ
> Celkem= 1080 + 4470 + 517 + 638 = 6705 : 4 = 1677 kJ/ porceIMG_1419

Špenát: vyznačuje se vysokým obsahem vitaminu A, resp. karotenoidů (např. betakaroten), které jsou tělem syntetizovány na vitamin A. Najdeme v něm také značné množství vitaminů skupiny B a vitaminu C. Z minerálů a stopových prvků jsou nejvíce zastoupeny draslík, hořčík, sodík, vápník, železo, mangan a měď.

Špenát není tak bohatým zdrojem železa, jak se původně uvádělo. Tato domněnka vznikla na základě omylu vědců, kteří se spletli a uvedli výsledky vědecké studie se špatně umístěnou desetinnou čárkou.

Vitamín A má blahodárný účinek na zrak. Kromě toho chrání sliznice a tím předchází různým onemocněním (např. bronchitidě). Vitamíny skupiny B blahodárně působí na stav vlasů, nehtů, kůže i pohybového aparátu, navozují dobrý spánek a mají posilující účinek na srdce a cévy. Vitamín C je antioxidant, který chrání naše tělo před volnými radikály. Obsažené minerální látky ovlivňují krvetvorbu, metabolismus, stav kostí, zubů a nehtů a působí také na tkáně, svaly, srdce, mozek, nervy či hormony.

Nakrájenou cibulku osmažíme na olivovém oleji. Jakmile je cibulka dozlatova opečená, přidáme špenát a dusíme. Během dušení si dáme vařit rýžové těstoviny. Když je špenát podušený, přidáme sůl, pepř, a 2 vejce, které do horkého špenátu rozmícháme. Odstavíme z plotny. Slejeme těstoviny a přidáme je ke špenátu. Nakonec do směsi přidáme propasírovaný česnek a pórek na dozdobení. Dobrou chuť.IMG_1422 IMG_1423

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Submit a comment