BEZLEPKOVÝ PUDING

Jelikož s mlékem ani jogurty nejsem kamarádka, ale miluju domácí pudingy, musela jsem vymyslet nějakou náhradu. Představa, že bych připravovala puding z vody se mi vůbec nelíbila. Takže, dostupné mléko bez laktózy je mléko sójové. V dnešní né ve všem skvělé době, kde je bohužel úplně vše dostupné, seženete i bezlepkový puding. Jasná volba – příprava pudingu, který bude bez lepku a bez laktózy. No, už to, že ve větě je dvakrát ´´bez´´ vypovídá o tom, že chuť rozhodně nebude stejná, tak jak jí znám z dětství. To je jako, když jsme byli s miláčkem na večeři a já si objednala v české restauraci s českou kuchyní klasickou českou svíčkou, která byla  k mému překvapení………bez smetany. Klasická česká svíčková? Bez smetany? Ale o tom až někdy příště v připravované rubrice, která bude o restauracích v okolí Ostravy,  kde se dobře najíte.

Dobra přípravy: 3 min. Doba vaření: 10 min. ( Příprava dle návodu)

Suroviny/ 4 porce:
> sojové mléko 
> bezlepkový puding
> datlový sirup
> banán či jiné ovoce na dozdobení

Nutriční hodnoty: 
> 900 ml mléko/ 1467 kJ
> 20 g datlový sirup / 226 kJ
> Celkem: 1693 : 4 = 424 kJ

Sojové mléko:
Zda je sója zdravá či nezdravá se v poslední době stalo předmětem mnoha sporů.
PROTI: Některé studie přišly s výsledky, že konzumace sóji a výrobků z ní vedou k vyšší pravděpodobnosti výskytu některých onemocnění a zdravotních potíží (např. diabetu či onemocnění štítné žlázy, sníženému trávení proteinů, nadměrnému nadýmání, abnormální krevní srážlivosti aj.). Některé druhy sóji podle těchto zdrojů mohou obsahovat také velké množství jedovatého hliníku.
PRO: Sójové mléko je nutričně vyvážený nápoj z vybraných sójových bobů obsahujících mnoho cenných minerálů a vitamínů. Jako rostlinný bílkovinný nápoj je sójové mléko v Číně známo a hojně používáno již dva tisíce let. V Japonsku je sójové mléko doporučováno lidem, kteří trpí srdečními chorobami, vysokým krevním tlakem či kornatěním cév. Diabetikům je sójové mléko doporučováno pro nízký obsah sacharidů.
Obsahem bílkovin (obsahuje osm základních esenciálních aminokyselin ), snadnou stravitelností a obsahem mastných nenasycených kyselin (které přispívají ke snižování hladiny cholesterolu) je sójové mléko vhodným a chutným doplňkem výživy lidí ve všech věkových kategoriích.IMG_1381

Dobrou chuť 🙂 byclaire.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Submit a comment