MRKVOVÉ KARBANÁTKY

Čiao holky 🙂 ! Máme tady přelom týdne a s ním malý pátek. Středy mám ráda nejen protože už je půlka týdne za mnou, ale také z toho důvodu, že je večer v TV ´´výměna manželek´´. Je to jediný večerní seriál ( seriál ?!? = věřím, že polovina dění je divadelním představením hlavních hrdinů za velmi slušný příplatek….no co už), který sleduju opravdu pravidelně. První rys stárnutí = sledujete důsledně seriál, který by Vás ve dvaceti absolutně nezajímal, protože ve dvaceti jste……………………….co jsem vlastně dělala ve dvaceti 😀 ? No, raději nic, ale co můžu prásknout je to, že jsem nesledovala tento druh pořadů v hlavním vysílacím čase. Abych se dostala k tomu k čemu jsem chtěla. Sehnala jsem v akci mleté (100%) hovězí maso a udělala z něj mrkvové karbanátky pečené v troubě. Jednoduché, nic moc vzhledově zajímavé jídlo, ale chuťově to byla mňamka.
Pár bodů k mému vaření: Do přípravy zahrnuju veškeré úkony ( od pečení, po škrabání brambor, čištění zeleniny na salát…apod) Vše dělám v mezičase, ať strávím co nejkratší dobu u plotny….určo víte o čem mluvím 🙂 U každého receptu budu uvádět nutriční hodnoty. Sama se nutričními hodnotami zásadně neřídím, ale věřím, že plno z Vás tyto informace ocení a uvítá.

Doba přípravy: 30min. Doba pečení: 50min

Suroviny/ 4 porce:
> 500 g mleté hovězí maso
> 350 g mrkev
> 2 vejce
> 600 g brambory
> cibule, česnek
> sůl, pepř, kokosový/ olivový olej, pečící papír

Nutriční hodnoty:
> 100g hovězí/ 939 KJ
> 100g mrkev/ 148 KJ
> 100g vařené brambory/ 280 KJ
> 7g olivový olej/ lžíce 263 KJ
> 50g vejce / 316 KJ
> celkem: 7156 KJ : 4 = cca 1947 KJ/porce

Mrkev: výborný zdroj vitamínů B, A, C, E, K, ale také draslíku, hořčíku, fosforu a fluoru. Vitamíny a minerály podporují imunitu, růst vlasů, zlepšují zrak, činnost srdce a růst nehtů.
IMG_0965

Mleté maso jsem smíchala s očištěnou a nastrouhanou mrkví, přidala dvě vejce, sůl, pepř, nadrobno nakrájenou cibulku a česnek. Z této směsi jsem udělala karbanátky, které jsem pokládala na plech s pečícím papírem, který byl potřený minimem olivového oleje. Ze směsi jsem udělala 16 placek. Pekla jsem na 170st/ 40min a  poté dopékala 10min/ 190st. . IMG_0969 IMG_0973 IMG_0989Většinu jídel, které připravuju jsou české recepty, ale ve zdravější či velmi zdravé variantě ( od svíčkové po segedin či bramborový salát…atd…atd, takže těžká improvizace 😀 ). Snažím se dodržovat zásady Paleo stravy, ale i v naší kuchyni ( nebo v restauraci) zařazuju tzv. cheat-day. A co je to vlastně Paleo strava? Stručné vysvětlení, přiblížení zásad, důležité informace….to vše  v příštím článku. Krásný večer. byclaire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Comment

Submit a comment